2004-12-31

Merry New Year!

Igår, den 30 december, var det beräknade datumet för sonens födelse, men ännu på nyårsaftons eftermiddag så är vi bara två i familjen. Jag och en stor fru.

Förhoppningsvis kommer vi inte att åka in till BB förrän efter årsskiftet - av egen erfarenhet vet jag att januari är en bra månad att fira födelsedag. Jag har tidigare i hemlighet tippat födelsedatum till den 1 januari, men officiellt sagt att min gissning är den femte för att undvika att lägga ytterligare stress kring julhelgen. Efter att julhelgen (och Menlösa barns dag) har passerat utan tillökning så är det bara nyårsafton som är ett laddat födelsedatum. Men, som sagt, förhoppningsvis väntar han minst tio timmar till.

Att det är en son som kommer blev tydligt vid senaste ultraljudet - även för en lekman som undertecknad. Namn har vi diskuterat, men inget är bestämt ännu. Han får väl presentera sig själv först, gossen.

Igår införskaffades de sista delarna av spädbarnstillbehören - ett gäng Festis och Kexchoklad - och nu medan det är ljust tänkte jag gå ner och montera barnstolen i bilen.

Nästa år kommer med all säkerhet att bli otippat annorlunda, liksom de senaste åren alla blivit.

Min förhoppning är att allas 2005 blir så fridfullt och lyckosamt som det kan bli.