2004-05-09

Jotack, alldeles utmärkt


Jag har hittat en hägg här i närheten som nästan är i klass med den på Gärdet. Syrenerna blommar, liksom hundkexen. Gäss, änder och sothönor har ungar. (De svarta svanarna som häckar utanför biblioteket är två hanar enligt expertisen, så där lär det väl knappast bli något utöver hemtrevnad.)

Idag satt vi ute och åt vid vattnet, och till och med när det regnade var det varmt.

Så det är bara bra med mig, många nyheter på det personliga planet. Jag återkommer snart med mitt självpåtagna tyckande. Missa inte Dick Erixson, som är ny i högerspalten. Och Sasan, som har kommit igång igen.

Sedan vi hördes av har våra grannländer i öst blivit ännu närmre grannar. Det är stort - när jag hade sommarlov från lumpen 1993 åkte jag tåg och liftade runt Östersjön, och har haft förmånen att kunna besöka i Estland någorlunda regelbundet sedan dess. Det är en glädjande, ödmjukande och historisk utveckling som är en ynnest att få ta del av. Välkomna, vad roligt!