2004-03-21

Wassup?


Det var ett tag sedan jag var ute på Drullestigen och viftade. Det handlar om en kombination av för många trista världsnyheter och allmänt mycket att göra på jobbet - och med nya, potentiella projekt.

På det hela taget är det väl positivt, om jag tillåts navelskåda lite. Det var ett tag sedan jag orkade föra någon av mina idéer vidare från att vara just potentiella, men kanske det händer nu saker även ute i verkligheten. Vi får se.

I övrigt rör det sig i den svenska blogosfären, även om det är väldigt många introverta dagboksskribenter. Inte min tekopp, som kanske bekant är.

Två Jonasar har dykt upp på min horisont.

Kunskap om och erfarenheter av sjukdomar är mest effektiva när de baseras på personliga erfarenheter. Det är bra om så många som möjligt ges möjlighet att få en personlig tredjehandsrelation till MS, och i detta sammanhang borde Jontas blog vara intressant.

Men det blir väldigt mycket dagbok - och bitter sådan. Jonta kallar i ett av de få icke-dagboksliknande inläggen George W Bush för "envåldshärskare som framför egna inskränkta åsikter och som halkat in genom röstfusk". Suck.

Så nej.

En annan Jonas - Bergenudd - utbildar sig till arkitekt och skriver intresserat om relaterade ting. Bland annat uppmärksammar han det intressanta LitraCon, och länkar ofta till arkitekturtyckaren Rosso. Skojigt och värt att hålla koll på.