2004-01-10

Hej igen.


Det har varit tyst på Drullestigen en vecka ungefär. Orsaken är att vi här hemma fått dåliga nyheter, spenderat nätter på sjukhus och haft en rätt osäker tid - jag har helt enkelt haft andra prioriteringar. Denna gång var det dock inte jag, utan min kära sambo som inte mådde bra. Nu är det bättre med oss, för att inte säga helt bra efter omständigheterna.

Fast det känns ibland lite segt. Vi träffades hösten -99, och någon av oss har varit inlagd på sjukhus under 2001, 2002, 2003 och 2004. Detta året gick fort att bocka av i statistiken.

Men nu är jag här igen, så länge det är roligt.

Under stiltjen så hoppas jag att ni har tagit en titt på Tim Blairs blog som också finns länkad till höger. Det är en av de absoluta favoriterna, och det är alltid intressant att läsa personliga betraktelser från ett perspektiv som bokstavligen är på andra sidan jorden. Internet är ändå fantastiskt.

Bland annat länkade han nyligen till följande artikel av James Lileks, en annan av de absoluta favoriterna som skriver artiklar på flera håll, men bara det personliga skriveriet finns länkat här.

Bland svenska bloggar är det rätt trögt nu när Xipe verkar tycka att andra uttrycker sig bättre; mest läsvärda är Anders på Bloggie Style och Sasan i Stockholm. Och de andra länkarna till höger är värda ett besök. Jag håller ögonen öppna efter fler skribenter via weblogs.se, men många verkar mest skriva om datorgrejor, vad man gjort, "braiga filmer" och vänsterflum av olika grader.

Ett aktuellt undantag är diskussionen mellan Thorvald, Bengt och initieraren Jonas.