2003-02-18

Tyckerier


Klipspringer tillbringade uppenbarligen söndagen med att uppdatera sin I dåligt sällskap. Intressanta jämförelser mellan populister i Sverige och Österrike och en komentar till svenska meta-bloggare blev resultatet. Och under gårdagen har både Klipspringer, Mats Andersson och ThorvaldFörvetet hittat till Drullestigen. Välkomna till verkligheten, pojkar.

Klipspringer menar att det svenska politiska blogspektrumet har vidgats betdydligt genom Drullestigen - bara en sån sak!

Mats tycker att jag var orättvist elak, och kanske är det så. Jag får försvara mig med att jag ändå läser Matsas blog, och alltså finner den värd att spendera tid på!

Thorvald prickar in mig som "mesigt moderat" på en hemmasnickrad högerskala, snarare än "konstruktivt konservativ" eller "rejält reaktionär". Får jag välja själv blir det snarare "lyckligt liberal". Jag anser förvisso inte att höger-vänster ger en rätt bild av det ideologiska spektrat. Men man tackar för rådet.